Solskenshistorier

Ibland kan några vänliga ord eller en berättelse förgylla en hel dag. Det är inte likt mig att vara så lättpåverkad,och det står jag fast vid att jag fortfarande inte är,men en händelse igår och en idag gjorde att jag insåg detta faktum.

Igår ringde en kund på mitt direktnummer och direkt när han presenterade sig kände jag igen ärendet. Han hade ringt någon dag tidigare vid ett par tillfällen och frågat lite om sin bilförsäkring. Inget speciellt med det så långt,men mot slutet av samtalet säger han glatt: "-Jag kanske kommer tillbaka med bilen nästa gång på grund av din röst.." Jag blev varken generad eller paff utan sa helt enkelt: "-Ja,vad trevligt!"
Först efteråt började jag fundera på hur sällan kunderna faktiskt visar uppskattning på ett eller annat sätt. Är man missnöjd låter man alltid vederbörande veta det högt och ljudligt. Men hur ofta ringer man upp ett företag man är väldigt nöjd med och talar om det för dom?

Idag berättade en kollega en fantastisk historia på lunchen. Hennes mamma är änka sedan 1994 och har bott ensam sedan dess. En dag ringer telefonen..i andra änden är en man hon inte känner igen till en början,men det visar sig att det är hennes första kärlek från när hon var 17. Han letar reda på hennes nummer 40 år senare och ringer upp som en chansning. Nu,ett och ett halvt år senare är de förlovade och har flyttat nypensionerade till Frankrike..

Tilläggas bör att mannen faktiskt var gift när han ringde kollegans mamma,men han hade börjat tänka på henne igen. Idag säger han att de är lika lyckliga och kära som när de var 17. När hans vänner påpekar att det kanske inte var helt okej att lämna sin fru efter 30 års äktenskap så svarar han vänligt men bestämt: "-Jag kommer att leva kär och lycklig resten av mitt liv. Hur lycklig är du?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback