Inflyttningsfesten

Dagens klädsel: Rosa handklovar, helt klart mest gångbart under kvällen.
Dagens citat: Istället för "Jag ljuger så bra" som i låten så sjöng någon obehaglig person "Jag slickar så bra!!" ...okej säkert, lugn med den självgoda och festförstörande tonen.
..detta citat vann i stark utmaning av taxichaufförens "Jag måste jobba!! Din mamma, din pappa." men efter frågande svar från oss tog han det återigen: "Din mamma, din pappa." Måste jag tillägga att vi fortfarande inte förstod vad våra föräldrar hade med hans jobb att göra? Nej, tänkte väl det.
Dagens roliga händelse: Det måste vara att det faktiskt finns filmbevis på att två välbekanta personer, sammanlänkade med ovan nämnda handklovar, körde dansen till "Jag ljuger så bra" ståendes i soffan. Sjukt kul!
Dagens tråkiga händelse: Spilld öl i min soffa är aldrig speciellt trevligt.
Dagens sjukaste: Att en viss hypokondriker faktiskt fick en del skit efter att ha "lånat" lite sprit under kvällen, trots att det påstods ha förvunnit mycket mer än vad som egentligen var fallet. Dags för den verkliga boven att ge sig tillkänna!
Dagens låt: Dock någon dag efter, men just nu äger Peter Bjorn and John feat. Kanye West - Young Folks. Visslingen ältades redan på Roskilde men nu i hiphoptappning gör att jag myyyser!
Dagens maträtt: Undertecknad åt thai efter matchen innan festen drog igång. Rester från fredagen va viktigt i det läget!
Dagens I-landsproblem: Att alla kom sent. Men vi va verkligen inte tre bittra surkartar som satt själva i två timmar :)
Dagens problem: Skinnjackeförväxlingen. Min kära målvaktskollega insåg precis när vi skulle gå att hennes jacka var spårlöst försvunnen. Efter omfattande detektivarbete av värdinnan fann vi den något förvirrade killen i tjejjacka.
Dagens kärlek: Don Corleone. Jag fick Gudfadern-boxen i inflyttningspresent. Mycket viktigt, maraton nästa!
Dagens klantigaste: Utan tvekan när jag, efter att ha nallat en öl av fel kompis, skyllde ifrån mig att jag fått tillstånd att ta ölen. Varför inte bara säga som det var, att jag trodde jag tagit den öl jag hade fått av någon annan? Haha..
Dagens sämsta låt: Schlagern som pumpades tillfälligt under kvällen, såhär i efterhand känns det inte det minsta konstigt att jag inte befann mig i vardagsrummet under den tidigare nämnda hanklovsdansen i soffan.
Dagens historiska ögonblick: När jag fick mina efterlängtade muffins. Blev bjuden på dem första gången i vintras..sen tog det ett halvår till ett kärt återseende. Nerköp dock att de minst sagt gick åt under festen.

Kommentarer
Postat av: frida

aaaaahahaha sjukt skoj! Kul att mina rosa handklovar uppskattades! =) tack för en kul fest! när är nästa?!

2007-08-01 @ 19:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback