Finbesök #2

Förra veckan skrev jag om besöket av mina storasyskon med familjer när de var påväg till Danmark med släkten. När veckan var över skulle naturligtvis släkten hemåt igen, vilket renderade i ytterligare ett finbesök för undertecknad. Den här gången var det päronen och lillasyster som tog sig tid och dök upp mitt på lördagen. Efter lite mat, mycket skratt och match så gick vi ut för att äta kina på kvällen.

Söndagen spenderades först med lite pyssel i lägenheten. Sen ville min kulturella familj på
stadsvandring och lojal som man är så ställde jag naturligtvis upp. Såhär i efterhand måste jag faktiskt påstå att det var över förväntan! Lärde mig mycket nytt om min vackra hemstad. När undertecknad åkte för att se en gammal målvaktskollega spela i stan så passade familjen på att åka hem.


På tal om min match ovan, och på tal om det sista jag sade om fotboll, så var det precis tvärtom i helgen. Deppigt värre, lojt och billigt. Från många håll, även om vi hade häng på dom i första. Referatet på motståndarnas hemsida efteråt var minst sagt skrattretande.
 

I detta nu är det lite mer än 101 dygn kvar till avresa. Sista tillskottet i resesällskapet kom under gårdagen, nu är vi uppe i sex tappra resenärer plus vänner från olika håll som ska mötas upp till och från under resan. Underbart!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback