Dagens skämt vs höst

Undertecknad är lagom mosig i skallen efter mellan 50 och 150 personer i kö hela dagen. Klockan 14.27, när min eftermiddagsrast egentligen har börjat, ringer en kund född 1926 med en tydlig översittar-ton. Först klagar han lite allmänt om ingenting, bara för att göra sig viktig. Sedan anger han sitt registreringsnummer och talar om att vi har fel uppgifter på bilförsäkringen. Som svar på frågan om vad som inte stämmer, säger han:

"-Ni har angivit här att jag har kört 25 000 kilometer med bilen." Konstpaus.
"-Det har jag aldrig sagt!" Ytterligare en konstpaus, som avrbryts av min fråga:
"-Okej, hur mycket har du kört med bilen? Vi kan ändra det på en gång."
"-Jag har kört 2 500 mil, inte 25 000 kilometer!"
"-.....men det är exakt samma sak?"
"-Jaha okej det kanske det är.. Då ville jag ingenting, tjejen."
Varpå gubben lägger på luren. Pinsamt. Samtidigt som det verkligen inte var första samtalet av den karaktären idag. Snälla människor, läs brevet och tänk efter innan ni ringer!

Nu är det höst i landets näst största stad. Detta stärks dels av kylan under promenaden till bilen i morse, dels av den fruktansvärt dödliga hagelskuren i inledningen av träningen igår. Dyngsura och mörbultade spelare genomförde till slut hela träningen. Det är alltid skönt att göra en bra gristräning, jag har verkligen saknat känslan jag haft efter uppehållet. Förhoppningsvis kan det ge utdelning snart också!

För övrigt:
http://blogg.expressen.se/jossansblogg/
..tilläggas bör att kändisar får betalt för att blogga. I say no more!

Kommentarer
Postat av: m.

hah, störtskön länk! 'Negerianskor' var det roligaste jag sett på länge. (; kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback