Päronbesök

Två dagar före match är vi alltid träningslediga. Denna gång var det kristi himmelsfärd samtidigt så även vanligt folk var lediga. Päronen tog bilen upp från min kära hemstad och infann sig i min lägenhet en stund efter sverigematchen. Eftersom de var trötta efter resan så tog vi det ganska lugnt; först gick vi ut och åt, sen hyrde vi film å kröp ner i soffan.

Morgonen efter blev något senare än tänkt eftersom pappa hade telefonjour på jobbet och blev tvungen att ta ett par viktiga samtal. När vi väl kom iväg så var det mest småsaker till lägenheten som skulle fixas å inhandlas. Eftersom jag skulle träna förhållandevis tidigt så hann vi inte med så mycket till innan det var dags,men päronen var lika glada för det. Dom gillar inte fotboll men dom tycker (antagligen precis som de flesta andra föräldrar) att det är kul att se när jag spelar. Kvällen gick åt till en god middag hemma å sen en utflykt till en mindre ort en bit utanför stan, där mamma har lite släkt.

Lördagen blev lyckad. Jag hämtade päronen på hotellet och sen inledde vi med att se en kompis till mej som spelade match i den pågående brännbollscupen. Därefter började vi turista på ganska hög nivå (vi införskaffade en sevärdhets-broschyr i den lokala turistbyrån dagen innan). Päronen gillar sånt så man får väl ställa upp ;)
Bland annat hann vi med en utomhusutställning, en s.k. laxtrappa och en promenad vid älven. Vi hann nästan inte äta lunch innan det var dags för mig att infinna mej på samlingen till match. De åkte söderut direkt efter segermatchen så vi hann knappt säga hejdå ordentligt. Den efterföljande lagfesten kommenteras i nästföljande inlägg.

För övrigt så är det faktisk tillåtet att kommentera mina blogginlägg. Tankar? Reflektioner? Vad vill ni läsa om?

Kommentarer
Postat av: AnnaW

*väntar på nästföljande inlägg* ;)

2006-05-29 @ 15:48:13
Postat av: Hoffa

Hallå i stugan! får jag nå besök i lyan i veckan eller? skulle som vara lite trevligt! å ja, du ska få varenda meter på vägen i vägbeskrivningen så du inte hamnar alldeles galet!;) haha

Postat av: Sara (Trasis)

Jag tycker du ska fortsätta skriva så som du skriver nu, är kul att läsa :) Väntar också med spänning på nästföljande inlägg :)

2006-05-29 @ 18:32:05
Postat av: Stefan J

Kul att du börjat blogga igen!

2006-05-30 @ 12:16:41
Postat av: A-F

ey, kmr det inget inlägg om lagfesten snart? ;)

2006-06-07 @ 20:01:55
Postat av: baecklund

A-F: vem?

2006-06-08 @ 14:27:23
URL: http://baecklund.blogg.se
Postat av: A-F

bara en nyfiken norrköpingsbo, hurså?

2006-06-10 @ 22:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback