Katastrofhelg

Tro nu inte att rubriken har det minsta med matchen att göra,för det har den naturligtvis inte. Det har hänt massor sen mitt senaste blogginlägg (en månad sen),och vinsten igår är en av de sakerna.

Rubriken handlar mestadels om två helt skilda händelser:
1. Min underbara mobiltelefon blev mig bestulen. Detta inträffade någon gång mellan det att jag lämnade omklädningsrummet på träningsanläggningen i den (för mig inte länge fullt så kungliga) Hufvudstaden, till ankomsten på hotellet ett par timmar senare. Du kanske känner till ett telefonnummer som jag kan tänkas behöva?

2. Vår coach meddelade minst sagt mindre bra nyheter. För att ta det hela från början så blev jag i höstas i princip lovad att spela matcher genom utlåninsgsystemet i år. Annars hade jag förmodligen inte skrivit på kontraktet.
Tidigare hette det att alla matcher krockade och att båda våra målvakter behövdes på våra matcher. Fine,det köpte jag.
Nu har situationen blivit så att det sydligast belägna av utlåningslagen står utan målvakt i juni och halva juli främst pga skador. De bad vår coach speciellt om att jag skulle få spela dessa matcher eftersom de inte krockade med våra matcher.
Där befann vi oss fram till nu i helgen. Då tidigare nämnde coach meddelade följande: han prioriterar att utespelare får den matchtiden istället,så han bad utlåningslaget att försöka få tag på en målvakt på annat håll. Godnatt.

Avslutningsvis kan meddelas att det enda som gjorde att resten av helgen blev det minsta genomförbar för min del,var ett efterlängtat besök på hotellet av en gammal killkompis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback