Dagens träningsmatch

Vi spelade årets tredje (min andra) träningsmatch på träningstiden idag. Vi mötte det lokala laget i divisionen under vår serie. Pga diverse (ett helt gäng) landslagsuppdrag så var vår trupp kraftigt decimerad. Detta ledde till inlånade talanger från höger och vänster (förmodligen endast tre spelare som lär spela i startelvan mot skånelaget i premiären).

Det blev totalt 2 x 30 minuter,varav den första halvan får räknas som bäst spelmässigt. Det var även då målen trillade in,varav ett ganska snyggt nickmål av vår spänstige brasilianska efter hörna. Totalt 2-0 (2-0) får vi väl vara nöjda med.

För min del blev det som vanligt inte så mycket att göra.. Det lilla jag hade kändes ganska bra. Jag minns framförallt ett friläge från höger där jag kom ut å täckte,det kändes som att hon försökte vänta ut mig men eftersom jag stog upp å gjorde mig stor så rann chansen ut i sanden. Sammanlagt en skön känsla,nästan alltid kul å spela match å underbart å få hålla nollan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback