Vikten av att spela match

Det går nog inte att i ord beskriva vikten av att spela match regelbundet. Sist jag spelade en hel tävlingsmatch (räknar naturligtvis inte sv.cupen mot lag i lägre division) var över ett och ett halvt år sedan,alltså innan jag kom till min nuvarande klubb.

I onsdags var det dock debut för mig i det eminenta utlåningssystemet till division ett. Detta min coach vilja till trots,se tidigare inlägg. Jag spelade med det sydligare utlåningslaget mot det lokala detsamma. Mycket snack om matchen i omklädningsrummet veckan innan gjorde ju inte direkt att nervositeten minskade.

Även om matchen inte blev överdrivet lyckad såhär i efterhand så måste jag ändå återkomma till den extrema vikten av att spela match. Utan överdrift så är det en underbar känsla som jag nästan hade hunnit glömma bort sen sist. Det vägrar jag gå med på att det någonsin kommer att inträffa igen.

Redan imorgon är det dags för nästa batalj,nu på hemmaplan mot tabelljumbon. Det är även klart att jag ska spela i mina hemtrakter nästföljande veckoslut. Lycka!
Over and out.

Kommentarer
Postat av: AnnaW

Tycker du borde ha lika stor rätt att spela med andra lag, som de andra i uik som lånas ut!

2006-06-10 @ 15:30:24
Postat av: AnnaW

Tycker du borde ha lika stor rätt att spela med andra lag, som de andra i uik som lånas ut!

2006-06-10 @ 15:30:32
Postat av: Stefan J

Såg när ni spelade mot Södra.
Kul att se dig "in action".

2006-06-13 @ 08:04:34
Postat av: baecklund

Lika stor rätt har jag ju,men det är coachen som bestämmer. Vill han inte att jag ska spela så kan jag inte göra något åt det. Nu har jag dock spelat två å gör min tredje på söndag.

Derbyt va i mina ögon ingen sevärd match. Tråkigt att det fick bli din första (?) baecklund-match.

Postat av: Annso

Jag har värsta otajmingen! Kollar här nästan varje dag och de få dagarna jag inte gör det... ja då har du självklart skrivit nåt! :p Har du några fler matcher inplanerade?

2006-06-20 @ 18:45:48
URL: http://annso83.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback