Vilodag

Eftersom vi tränar 10 pass på sex dagar så är söndagen helig. Vilodagen är välbehövlig och oftast ganska väldisponerad,även om den känns minst lika underbar om man bara ligger hemma i det berömda horisontalläget å gör noll :)

Efter gårdagens stabila utekväll så var sovmorgonen välbehövlig,även om den blev något kortare än planerat p.g.a. en orolig mamma i telefonluren. När mammas oro väl var stillad bar det av ner till tvättstugan (träningskläderna luktar som bekant ganska illa efter ett tag..längtar efter de nya!). Min skånska granne kom förbi och såg Prison Break 1.13 (det sista i den hittills enda säsongen),och bemötte upplösningen med samma ångestblandade upprymdhet som jag gjorde för nån vecka sen när jag såg avsnittet för första gången.

Framåt kvällen (när tvättandet väl var avklarat) begav det sig hemifrån för första gången idag. Jag lånade bilen av nämnda granne,åkte å hämtade upp två kompisar å sen åkte vi å såg basket. Då just den sporten inte hör till vanligheterna för min del så måste jag påpeka att det var ganska trevligt,även om man inte hängde med i alla avblåsningar.. Efter matchen (rätt lag vann) så bar det av till pizzerian,mums! Som avslutning på den bästa vilodagen hittills på året så hyrde vi film,köpte lite godis å kröp ner i soffan.

Nu när jag är hemma igen så ska jag bara passa på att säga god natt. Nästa vecka blir minst lika tuff som den föregående,dock med två plus i kanten: undertecknad fyller meningslösa 21 (även om en kompis försökte påstå att det var viktigt "för då kommer man in på alla uteställen",vilket inte stämmer,jag har inte blivit nekad å komma in nånstans sen jag fyllde 20 åtminstone..).. Det andra pluset? Vi har kick off med laget i helgen. Hoppas det blir trevligt!

Kommentarer
Postat av: Stefan J

Vilodag låter trevligt. Men hur kan man missa IKSU-Falun? Illa... ;-)

2006-01-23 @ 10:27:34
Postat av: Anna W

Kickoff? Vad ska ni hitta på då..? :P

2006-01-23 @ 12:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback