Roligt minne

På tal om att vara bitter singel (nej inte här,skämtade om det med en kompis irl),så hittade jag ett ganska roligt minne i bakhuvudet nånstans..

För två år sen var jag tillsammans med en kille från Skåne. Bra förhållande i sig,men distans är inte att rekommendera.. Nåväl,poängen var ju minnet:
Min brorsdotter fyllde 1 år och killen skulle träffa resten av min släkt för första gången.

Det första farmor säger när hon hälsat på honom är "jaha,så du har kommit upp hit för att lära dej lite riktig svenska,haha" och syftar på hans breda skånska. Alla i rummet börjar såklart skratta,killen oxå även om han varken vet vad han ska säga eller var han ska ta vägen.

Han kom på först dagen efter att han borde svarat "nej,jag är här för att lära ut riktig svenska,haha".. Måste tillägga till denna småkomiska (och ytterst sanna) historia att farmor ringde efteråt å bad om ursäkt ifall han tog illa upp. Hon är faktiskt inte sån egentligen.

Till sist: det har blivit riktigt "inne" att ladda hem tv-serier.. Men eftersom jag är en oskyldig ängel så håller jag inte på med sånt ;)
Hur bra är egentligen inte Prison Break!? Lätt bästa serien någonsin. Du blir bannad från min blogg direkt om du inte följer den slaviskt ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

*räcker upp handen*
Jag följer den slaviskt! :P

Postat av: AnnaW

Eh... Nu blir jag nervös... Tittar inte på den serien, men jag kanske är ursäktad eftersom vi inte ha den tv-kanalen (vilken det nu är... ;) )

2006-01-16 @ 19:38:33
Postat av: Anders Andersson

Går på måndagar 21? Då ligger jag död i sängen efter en omgång innebandy.;)

2006-01-17 @ 14:59:07
URL: http://andyandy84.blogspot.com
Postat av: baecklund

Ser en vettig kommentar hära,sen två ruttet dåliga bortförklaringar. Okej,dom bortförklaringarna hade funkat före videon eller dvdns tid.. Skärpning ;)

2006-01-17 @ 17:57:58
URL: http://baecklund.blogg.se
Postat av: Svensson

Prison Break är kanon!
Håller på att tjata på grabben om att han ska ladda ner alla avsnitt åt mig. Just so you know, Jessica har annonserat att hon ska gifta sig med honom. ;D Må Kung!

2006-01-17 @ 23:07:44
Postat av: baecklund

Svennesson - världsklass. Verkligen..hälsa Andreas btw.. Glutenjessica? Haha,det bröllopet hade jag velat komma på ;)

2006-01-18 @ 23:12:29
URL: http://baecklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback