Fystester dag två

Idag började vi med harres. Den är optimal när man är liten och snabb,vilket undertecknad som bekant inte är. Spänsten gick en aning över förväntan,även om jag inte kört ett enda hopp på två månader.

Snabbheten är inte min starkaste sida,men ska bli intressant å se hur den utvecklas till nästa testomgång. Bänkpress nästa,måste påstå att jag blev lite positivt överraskad eftersom jag inte kört det förut (problemet var inte tyngden,utan tekniken och balansen).

Sista tuffa (läs: omöjligt skitjobbiga) testet var jojo.. Hört talas om beeptest? Samma princip,men jojotestet är en aning mer fotbollsanpassat. Det gick bra,men tempot var sjukt högt eftersom vi började på åttan å inte på ettan.. Slutade med att jag inte hängde med i tempot å fick gå av därför,inte för att jag var slut. Avslutningsövningen var gripen,mäter styrkan i handen och ska tydligen spegla den generella styrkan i överkroppen (detta tvivlar jag starkt på,men det är ju inte jag som tillverkat testet :P).

Sammanfattningsvis så var det ju såklart inte så farligt med fysprofilen som kanske målats upp innan.. Tycker väl att jag klarade mig okej,även om jag måste jobba på vissa övningar till nästa testtillfälle.

Gårdagskvällen var nice (glömde att skriva det igår) med middag och sportens årskrönika hemma hos en i grannligan. Nu ska jag hem till min kära målvaktskollega,denne håller på att flyttar å greja.. Ska blir spännande å se hur dom fixat det :)

Kommentarer
Postat av: Stefan J

Vilken tur att man inte är elitidrottare! :-)

2006-01-08 @ 12:37:40
Postat av: Svensson

Hoppas testen gick bra, over all. Håbo har minsann skaffat sig en fystränare också, är du inte lite impad? (; Sköt om dig.

Postat av: baecklund

Svennesson - mjo..helt okej iaf,men kommer kunna förbättra en del till nästa gång (även det som va syftet).
Men coolt! Det var faktiskt en skräll. Siktar ni uppåt igen? ;) ha d bra.

2006-01-08 @ 17:57:08
URL: http://baecklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback