Fystester dag ett

Måste bara få sammanfatta dagens övningar lite kort. Till att börja med var det riktigt kul att träffa laget igen! Känns konstigt att inte ha träffat dom på över en månad när man e van å ses varje dag. Okej då,får väl erkänna att jag saknat dom lite :P

Första övningarna var chins och dips. Säger inte mer om resultatet på dessa än att självförtroendet fick sej en liten törn innan benböjen - min (på förhand iaf) starkaste gren. Problemet med denna var att man skulle gå ner 90 grader mot golvet,alltså inte i knäleden som vanligt. Har mina kära läsare testat att maxa benböj när man går ner så långt? Det är inte lätt eftersom man inte har några krafter längst ner att ta sig upp med. Nu låter det kanske som att jag försöker bortförklara ett mindre bra resultat än jag hoppats på,men så är inte fallet. Tror faktiskt att jag blev bäst i laget till slut :)

Brutalbänken nästa. Klarade ungefär som jag trodde innan,även om jag inte kört den förut. Sista övningen för dagen var "150 meter". Idioten med fyra koner,vila 3 minuter,samma idioten igen. På tid naturligtvis. Behöver jag säga mer än mjölksyra upp till hårfästet? :P kände mig iaf förhållandevis pigg i benen på första halvan. Bådar (peppar peppar) gott inför morgondagens fortsättning.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Stefan J

Får man be om en ny ordlista? Har ingen aning om vad chins eller dips är. :-)

2006-01-07 @ 08:54:03
Postat av: Annso

Kanske är jag som är seg, men hur går man ner 90 grader om man inte använder knäleden? Chins körde jag på gymmet, men med hjälp av en platta under knäna som sköt på lite. Fasen, måste börja gymma snart igen... :p

2006-01-07 @ 10:24:45
Postat av: Anna W

Har samma fundering som Annso; hur 17 böjer man på knäna utan att böja på knäna? ;)

Det där med chips och dip lät ju gott. Fantastiskt att det är en bra träningsmetod! hihi ;)

2006-01-07 @ 15:03:07
Postat av: baecklund

Förtydligande: man böjer alltså knäleden mycket mer än vanligt. I vanliga fall ska man ner tills knäleden är i 90 grader. Nu ska man ner så att lårbenet är paralellt med golvet. Är ni med?

Postat av: Anna W

Lårbenet parallellt med golvet? Men då är ju knäleden böjd 90°... hm... hänger inte riktigt med märker jag ;)

2006-01-07 @ 15:34:37
Postat av: baecklund

Men hallå! 90 grader innebär exempelvis hörnet på ett vanligt papper. Dags att plugga på matten ;) testa själv framför spegeln så kanske du hänger med..

2006-01-07 @ 15:41:21
URL: http://baecklund.blogg.se
Postat av: Stefan J

Se: http://medlem.spray.se/stefan745/
Du menar alltså bild 2.

2006-01-07 @ 17:45:22
Postat av: baecklund

Exakt! Tackar!

2006-01-08 @ 01:40:03
URL: http://baecklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback