Veckans..

..låt: Petter - Snurrar Runt
Motivering: Jag har lyssnat på svensk hiphop bra länge,men även om Petter har en stor del i genrens framfart så har jag egentligen aldrig riktigt gillat honom. Han har talang och en skön röst,men jag har aldrig hittat det där lilla extra i hans musik. Utöver denna nya gratis-mp3 så finns det ett undantag: Mikrofonkåt,låten som fick mig att lyssna mindre på amerikanskt och allt mer på svenskt.
"Tomheten känns/ tro mig jag vet vad jag pratar om./
Dagarna vi umgicks/ tro mig jag saknar dom ..... illusioner som hägrade/ vänner som tävlade/ luftslott som föll/ ingen vänskap som höll./
Så många fel jag begått/ och löften som jag brutit./ Ingen har förstått/ vilken ångest som jag burit."


..uttryck: "Yeah,that's what I'm gonna do..!"
Motivering: Ett ironidrypande uttryck som är mycket väl användbart när man får tips eller råd som man har svårt att riktigt ta på allvar. Kommer ursprungligen från någon film,möjligen tv-serie. Jag använder det inte själv,men det är klockrent att använda med glimten i ögat ändå.

..pryl: DVD-brännare
Motivering: Egentligen inte alls veckans pryl,eftersom en vanlig skiva tydligen inte rymmer en hel film (eller mer än ett avsnitt av en serie). Men min brännare kan bränna dual-layer,så det gäller bara att köpa rätt skivor i framtiden. -> trots allt mycket nöjd ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback