Försäsong

Förr om åren så har mina dåvarande medspelare gnällt friskt under försäsongen å hävdad att den är det värsta de vet. Helt utan framgång,eftersom jag aldrig riktigt hållt med. Jag har sett den som det den verkligen är: en småjobbig uppbyggnad inför det fantastiska som väntar - säsongen.

Utan att säga nåt dumt,så måste jag påpeka att jag är mindre positivt inställd nu än då. Det är faktiskt riktigt tråkigt med försäsong,även om jag självklart står fast vid att den är nyttig. Problemet är,som jag ser det,att det blir riktigt tråkigt i längden när vecka efter vecka ser ut på samma sätt.

Bilden i huvet av en nyklippt och välskött gräsplan med nykritade linjer,i samband med perfekt fotbollsväder (mulet,ca 20 grader och en lätt svalkande blåst) är det som gör att man ändå står ut med dessa tre månader varje år.

Avslutningsvis så vill jag tacka högre makter för stadens inomhushall med konstgräs (men även friidrottshallen) - tänk att ha genomfört alla fotbollspass i idrottshall istället (eller ännu värre: på djupfryst grusplan!),och alla löppass ute på hala gångvägar (eller ännu värre: i det beryktade parkeringsgaraget).

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Svensson

Försäsong är nyttigt, och det finns inget som svetsar laget så mkt som att ligga och slita och svettas tillsammans. (; De första löpstegen är nu tagna, så vägen tillbaka känns betydligt närmare. 3 månader, det är väl ingenting. När gräset är grönt och solen skiner kommer Svensson tillbaka ut på planen igen. ;D Saknar dig, baby.

Postat av: Stefan J

Baecklund, din blogg är härlig.
Alltid roligt att läsa dina inlägg.

2006-02-08 @ 15:39:49
Postat av: AnnaW

Håller med föregående talare ;)

2006-02-08 @ 19:01:40
Postat av: baecklund

Svensson - kul å höra att det går bra för dig! Saknar dig med. Kommer hem om två veckor,vi måste höras!

S.J & A.W - roligt å höra att ni uppskattar bloggen :)

2006-02-12 @ 23:44:55
URL: http://baecklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback