Smålandstexten

Var alltså i Småland med familjen söndag-torsdag förra veckan. Orkar tyvärr inte skriva något uttömande blogginlägg om vistelsen då jag laddar för veckans höjdpunkt (!?) - säsongssammanfattningen. Nöjer mig därmed med att publicera ett sms som jag skrev till min nyfikna målvaktskollega:

"Rapport för de första dagarna: kört motorsåg,fällt träd som låg över elledningen,sparkat igång traktorn,fixat i skogen,blivit klippt,gått på stan,ätit massa gott,spelat monopol,yatzy å kort + lekt med barnet,sett film,blivit väckt i ottan,träffat kusin mm. ;-) har du hittat på?"

Tilläggas bör följande:
-Ja,familjens hus i Småland har tillhörande skog,lada + del av sjö mm.
-Nej,jag ska inte bli skogshuggare. Även om jag måste medge att det e rätt kul
      ibland ;)
-Målvaktskollegan ifråga undrade spontant vad man gjorde en vecka i Småland.
      Jag lovade att skicka en rapport.
-Sms:et ovan är citerat ordagrant.
-Barnet är min sexåriga systerdotter. Helt underbar!
-Kusinen var inplanerad senare samma dag men det blev aldrig av.

Avslutningsvis: jag kan räkna upp massor av norrlänningar som snackar mer än mina kompisar hemma tillsammans. Döda myten! Dessutom är det lika illa att säga att Milan inte skulle vara världens bästa lag,som att jag skulle prata mycket.

Klart slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback