Säsongssammanfattning del två

Efter provträningen åkte jag på en två veckors utlandssemester (det är en helt annan historia). Efter semestern skulle klubben meddela resultatet av provträningen.. Gissa om jag va ett vrak! Läste typ inte tidningen för å slippa se mittuppslag med "Ny supervärvning - storklubb gör klart med målvakt" eller nåt sånt ;)

Till slut fick jag ett samtal av tidigare nämnda sportchef. Nu gick det fort! Ett par timmar efter det samtalet så hade vi kommit överens om kontrakt och allt,mestadels för att klubben ville presentera mig tillsammans med en viss superskåning som man gjort klart med samma dag.

Om jag minns rätt så åkte jag upp igen 27/12 tillsammans med mina underbara päron. Detta för att träffa alla runt laget jag inte träffade gången innan (läkare sjukgymnast målvaktstränare fystränare) och dels för att slutföra lite praktiska detaljer. Det blev en hektiskt dag med resultatet att jag fick välja lägenhet + att klubben gjorde ett fantastiskt intryck även på mina söta päron.

Nu var det alltså helt klart med flytten! Åkte hem å packade ihop alla grejer i lägenheten i Uppsala å hemma hos päronen. Flyttlasset gick ett par dagar in i januari,jag flög upp nån dag senare. Hade tre dygn på mig att komma till rätta innan den tuffa försäsongsträningen skulle börja,och för att säga som en av mina gamla favorittränare: jag såg fram emot det med tillförsikt.

Del tre kommer inom kort.


Kommentarer
Postat av: Stefan J

Hm.. Här finns material för en Hollywoodfilm.

2005-11-12 @ 08:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback