Säsongssammanfattning del ett

I oktober 2004 fick jag ett minst sagt oväntat samtal från klubbens sportchef. Min första tanke var att det var någon kompis som drev med mig,så jag svarade försiktigt på frågor och liknande tills jag verkligen insåg hur det var.

Första månadsskiftet därefter åkte jag upp för att provträna. Hann inte bli något nervös förrän jag faktiskt nästan missade planet (flygbussen tog en halvtimme extra pga krock på E4).

Väl på plats fick jag träffa båda tränarna och sportchefen. Laget hade precis sett den förväntat perfekta avslutningen på säsongen glida dem ur händerna,men det var ändå förhållandevis bra stämning på träningarna jag hann vara med på.

Det jag minns allra tydligast från detta första besök är tre saker:
Ettan är naturligtvis vilket fantastiskt helhetsintryck klubben gjorde (och faktiskt fortfarande gör).

Tvåan var på första fotbollspasset (som för övrigt måste räknas till min topp 10 vilseträningar) när jag boxade ett inlägg på smålagsspelet och,efter bollen,kommer åt en av de finska spelarna så att denne tappar mössan. Vet inte varför jag fortfarande minns den situationen,kommer heller inte ihåg vem det var.

Trean vet jag inte hur jag ska formulera.. Men det kändes faktiskt lite stort att träffa min blivande målvaktskollega. Hon har alltid varit en riktigt bra förebild;slog igenom tidigt å även om hon haft skadeproblem sista året så kommer hon att bli ännu större.

Del två kommer upp inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback