I brist på annat

Relationen till min blogg består mestadels av hatkärlek. Den är ett sätt att uttrycka sig,men eftersom jag inte är den ensamma typen som har detta som ett rop på hjälp (tro mig,har surfat förbi ett par såna bloggar),så blir relationen till bloggen inte lika desperat som många andras. Man skulle kunna säga att det är ett ganska sunt förhållande :P

Trots detta känner jag ändå ett behov av att skriva även när jag som nu inte har något att skriva. ("Vadå,var är säsongssammanfattning del fyra!?" Tänker du.. Den kommer. Eventually.) Därav detta inlägg,i brist på annat:

Civilt
Fullständigt namn: Johanna Baecklund
Ålder: 20 (26/1)
Längd: 179 cm
Skostorlek: 41
Född i: Nyköping
Har bott: Vagnhärad, Alsike, Knivsta, Uppsala
Familj: mamma, pappa, tre syskon
Civilstånd: supersingel
Förebild: storasyster
Vill vara förebild för: mina syskonbarn
Äter helst: mammas mat. Pasta om jag lagar själv
Dricker helst: o'boy, jos (öl om det är fest)
Ser på tv: inte ofta, mest sport
Favoritfilm: Godfather-trilogin
Musik: mest svensk hiphop
Läser: Offside (även sporten i tidningen)

Fotboll
Position: Målvakt
Tidigare klubbar: Alsike IF (90-93), Lagga IF (94-97), Danmarks IF (98-01), Håbo FF (02-04)
Bästa match hittills: HFF-Morön BK 3-0 i kvalet till Norrettan 2003 (har inte haft lika mycket å göra i nån match sen dess ;)
Bästa medspelare: Marta
Bästa motståndare: Hanna Marklund
Spelade matcher: 19 div II (2003), 12 div I (2004), 1 landskamp (F19), 1 allsvensk (2005) plus ett knappt tiotal i Sv. Cupen
Meriter: Guld i skol-SM 2002, 2003. (Se även matcherna ovan)

Dreamteam (herrar, ett damlag blir för komplicerat)
Mv: Nelson Dida (Milan)
Back fr h: Cafú (Milan), Rio Ferdinand (Man U), Paolo Maldini (Milan), Roberto Carlos (R Madrid)
Mf def: Frank Lampard (Chelsea), Pavel Nedved (Juve)
Mf off: Ricardo Kaka' (Milan)
Anfall fr h: Ronaldinho (Barcelona), Zlatan Ibrahimovic (Juve), Adriano (Inter)
Avb: Petr Cech (Chelsea), Alessandro Nesta (Milan), Didier Drogba (Chelsea), Andriy Shevchenko (Milan), David Beckham (R Madrid)

Jag har nästan alltid haft Nesta som favoritback,men i år har gamle Maldini dominerat totalt i Milans backlinje,så Nesta är bänkad tills vidare. För övrigt bör mina läsare lägga märke till att sex av spelarna i startelvan är brassar. Det är ingen slump,Brasilien har i dagsläget världens överlägset bästa landslag.

Har tröttnat på å va hyfsat hemlig (frågan är om några frågetecken rätades ut enbart pga detta).
Säg till om du saknar något ovan.


Kommentarer
Postat av: Stefan J

Vad är skiljer en supersingel från en vanlig singel?

Förresten, visste du att jos är en godkänd stavning enligt svenska akademien.

2005-11-22 @ 12:32:32
Postat av: Bloggaren

Skillnaden är nog att man nästan varit vanlig singel så länge att man knappt kan minnas nåt annat ;)

Ja,det visste jag. Å de e därför jag använder den stavningen.. Annars hade jag skrivit juice.

Postat av: Daniel Hoch

Jag tycker att Derek Boateng är en mycket bättre offensiv mittfältare än vad Kaka är!

2005-11-22 @ 18:13:21
Postat av: Stefan J

Boateng? Du skämtar väl?

2005-11-23 @ 12:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback