Fotbollsgalerapporten

Det hela inleddes så smått veckor tidigare med en enorm hype från alla möjliga håll. Allt skulle fixas: kläder accessoarer smink hår osv.. Helst skulle man även ha stenkoll på allt på samma gång,vilket väl gick sådär för en annan som e måttligt intresserad av sånt där i vanliga fall.

När det väl var dags så börjades dagen hos frisören. Denne fick fria händer,och jag blev ganska nöjd med resultatet. Sen direkt hem och till den riktigt svåra biten: sminket. Min bästa kompis e en stjärna på sånt,hade lovat att hjälpa mig på plats i Sthlm,men blev oförutsett tvungen att jobba. Så,med massor av experttips därifrån å med en vilja av stål + en del tålamod så blev det faktiskt som jag ville! Min skånska granne (som visste innan att jag skulle göra det själv) frågade även vem som sminkat mig,gissa om jag va nöjd som en blåsfisk ;)

Flygresan ner kändes lite speciell,e inte ofta man e bland folk mitt på ljusa dan i värsta håret å sminket. Alla i laget va faktiskt skitsnygga,kände knappt igen alla :P

På plats i den kungliga hufvudstaden var det bara tid till att svida om å sen gick bussen till Hovet. Själva galan varade alltså i fem timmar (jag som brukar tycka att tv-sändningen e rätt tråkig),men det va inte så farligt som det låter. Middag samtidigt å en del uppträdanden å sånt mellan alla priser gjorde kvällen mer spännande/uthärdlig.
Kvällens bästa: Micke P/Zlatan-beskrivningen. Kvällens absolut sämsta: när Marklund inte fick prata klart.

När tv-sändningen var över så var det "efterfest" i en annan del av den gigantiska hockeyarenan.. Vi kände väl att det var lite väl hög ålder på besökarna där (mestadels gubbar) så vi åkte vidare till Brolins kändistäta bar Undici.

Världens minsta bar med världens största besökarantal gjorde väl att man efter ett par timmar ändå blev trött på trängseln å smärtan i fötterna (ovana skor). Vi höll ut bland de sista i laget,men gick till slut hem till hotellet.
Det bästa (?) jag gjorde under kvällen var att duscha när jag kom till hotellrummet,eftersom frisören verkade vara ett stort fan av hårspray ;)

Kommentarer
Postat av: Stefan J

Vilket arbete ni kvinnor lägger ned på att se bra ut!
Män kan se ut hur som helst. Det är lite orättvist.

2005-11-19 @ 20:01:38
Postat av: Bloggaren

Det där stämmer ju inte riktigt.. Däremot så e de bara å duscha,dra på sej kostymen å fixa håret för killar..

Postat av: Stefan J

Kommenterar du din egen blogg. Det var ju kul. :-)

2005-11-20 @ 14:50:26
Postat av: Bloggaren

Kommenterar snarare andras kommentarer: svarar på frågor,dementerar felaktiga påståenden osv.. ;)

2005-11-21 @ 10:18:33
URL: http://baecklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback