Veckans..

(Kom av mej lite med detta sen sist.. Gör ett nytt försök)

..låt: Richard Marx - Should've Known Better
Motivering: Ångest när den är som bäst.

..uttryck: "Joråsatt-ehh.."
Motivering: Ett gammalt uttryck som dammats av å återuppstått. Klockrent att säga när man egentligen inte har nåt att säga. Perfekt att variera med olika betoning eller olika paus mellan de egentliga orden.

..pryl: Skrållan - den talande dockan
Motivering: Systerdotter fick en sån i julklapp.. Ganska söt grej som säger "Jag tycker om dig.." på bebisspråk om man kommer åt den. Hade det funnits såna här när jag va liten så hade det kanske inte varit så svårt å få mej å leka med dockor ;)


Kommentarer
Postat av: Anna W

Det fanns Skrållan-dockor när jag var liten (alltså även när du var liten...). Jag hade en, men var mer intresserad av mina bilar och tillhörande garage ;)

2005-12-30 @ 10:36:50
Postat av: Annso

Har en kompis som säger "joråsatt-ehh" väldigt ofta och det har lättat upp många tråkigt stunder i skolan måste jag säga. Bra val där! =)

2005-12-30 @ 10:49:46
Postat av: baecklund

Anna - kan nog stämma.. Bara för att jag inte sett dom förut så betyder ju inte det att dom inte fanns :P

Annso - bra där! Själva poängen e ju att använda det vid rätt tillfälle :)

Postat av: Hoffa

Hej hopp din filur! låten var ju skitbra, som jag redan sagt till dig men du vile ju ha en kommentar...haha...å du, har du kommit i dockstadiet nu...hahahahaha!! värre än mina broddar! kram påre

2005-12-30 @ 20:24:35
Postat av: Svensson

Nuså har jag lagt upp mina tips inför nyår. ;P
Vi får höras iveckan. Förresten tycker jag att det var smart av din vän att skaffa broddar till skorna, överväger faktiskt att göra detsamma. hah. (:
kramar

2005-12-31 @ 15:07:09
URL: http://malson.blogg.se
Postat av: baecklund

Haha,ni två kan faktiskt bilda en alldeles egen grönsaksklubb ;)

2006-01-02 @ 22:30:42
URL: http://baecklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback