Veckans..

Kände att det var dags för ett nytt grepp.. Bloggen har blivit lite formell, opersonlig och tråkig senaste tiden.. Har liksom inte orkat ta tag i det :-P

Men nu är det ändring på gång! Rubriken syftar på att jag kommer att utse diverse "Veckans.." ungefär en gång i veckan framöver, med start här å nu. Varning utfärdas för mycket jobbtankar just denna vecka.

..låt: Jah Cure - Longing For
motivering: Storasyster å jag lyssnade sönder denna sommarsköna låt i somras när hon var på besök i norr. Blev lagom förvånade när vi hörde den för första gången på radio på jobbet i veckan!

..uttryck: "-Aj aj!"
motivering: Kollegan på lagret säger så om det mesta.. Med småländsk entusiasm blir det fantastiskt roligt när man är trött ;)

..pryl: Doseringsbanan, aka spene
motviering: Tänk en ketchupgrej på närmaste gatukök.. Det man trycker på för att få ut ketchupen är en doseringsbanan, även kallad spene. Dom fanns på lagret jag jobbade på i veckan, och var kollegans favoritgrej. Därav utnämningen, vi hade fantastiskt roligt åt doseringsbananena hahaha.

Kommentarer
Postat av: Anna

Förlåt, men "doseringsbanan" låter faktiskt ganska äckligt *S*

Postat av: Baecklund

E väl det som är poängen egentligen.. Tycker även att spene låter rätt otrevligt haha.. :-P

2005-12-10 @ 19:17:14
URL: http://baecklund.blogg.se
Postat av: Anna

Ja jo visst :P men nu har jag hängt upp mig på doseringsbanan.. Har redan kommit på en massa onda skämt att dra för chefen sen *S*

2005-12-10 @ 19:28:10
URL: http://jolish.blogspot.com
Postat av: Annso

Är inte hela prylen ganska otrevlig/läbbig? ;) Doseringsbanan var mysko namn på det också, hehe.

2005-12-10 @ 22:35:08
URL: http://annso83.blogspot.com/
Postat av: Anders "aj,aj"

Doseringsbanan och spene är väl de bästa namnen på denna grej....kan väl inte bli bättre...=)

2006-08-03 @ 00:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback