Säsongssammanfattning del fyra

Under hösten måste jag faktiskt påstå att det mesta rullade på mer eller mindre smärtfritt. Vi fortsatte att krossa allt motstånd,och gick fram som en ångvält både i serien och i cupen. Trots detta så kom inte serievinsten utan anstränging,då vår sydligaste seriekonkurrent körde vidare på ett liknande sätt,dock inte med fullt lika övertygande siffror.

För mig personligen blev det inte speciellt mycket matchande. Det är ju självklart tråkigt i sig,men samtidigt är det inte något som jag inte visste om innan. Jag hade bestämt mig för att göra det bästa av de spelminuter jag fick,och det tycker jag att jag gjorde. Har fortfarande inte släppt in något mål i en tävlingsmatch för klubben. ;)

Sammantaget blev det ett antal tränings- och uppvisningmatcher plus två i cupen och en i serien. Detta gjorde på ett naturligt sätt att man kände sig mer delaktig i cupframgångarna än de i serien (två av fem matcher mot en av 22). Även om man måste komma ihåg såhär i efterhand att vi som spelade minst på ett sätt är mest delaktiga,eftersom vi egentligen drog det riktigt "tunga" lasset. Det är lätt att vara given å spela match efter match,men det allra svåraste som lagidrottare är att hålla kvalitén uppe på allt när man är utanför laget.

Avslutningen på säsongen blev enorm. De regerande mästarinnorna (som haft en mindre bra säsong) vann mot vår värsta konkurrent i söder,och då var det i princip klart. Vi gick genom serien utan att förlora en match,med bara två tappade poäng. Cupfinalen däremot blev kanske inte vad vi hoppats på.. Sista månaden bestod mest av lätta träningar och massor av firande: guldfester och fotbollsgalor till höger å vänster. Alltså en mycket trevlig avslutning på ett fantastiskt fotbollsår! :)

Fotnot: Missade du de tre första delarna? Klicka på "November 2005" under "Arkiv" i spalten till vänster så hittar du dom!

Kommentarer
Postat av: Stefan J

..och så levde de lyckliga i alla sina dagar. ;-)

2005-12-15 @ 16:54:46
Postat av: Annso

Dags att ta fram trumman; UIK! *dunk, dunk, dunk* ;)

2005-12-16 @ 20:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback