En vinnare hatar att förlora

Har fått en hel del pikar av familjen de senaste dagarna när vi haft frågesport å så.. De har jättesvårt att förstå att man verkligen kan hata att förlora.. Men för mig handlar tävlande om så mycket mer.. När det gäller sådant så tävlar jag förvisso,precis som alla andra,för att umgås å ha trevligt.. Men samtidigt handlar själva tävlingsmomentet alltid om att vinna. Ingen tävlar väl för att det är roligt att förlora?

Jag skulle aldrig kunna delta i någon form av tävling för att sedan vara nöjd med att inte ha vunnit. Det är så fantastiskt kul att tävla och vinna så att man vill uppleva den känslan gång på gång. Som slutsats av detta tar jag för givet att det är den driften att vinna som gör en elitidrottare till en elitidrottare. Vad skulle annars vara syftet med att lägga ner så mycket tid som man faktiskt gör?

Tro nu inte att jag e superdryg å spela kort mot eller så.. E faktiskt ganska mänsklig ändå ;)

Julen har varit fantastiskt mysig. Som jag säkerligen skrivit tidigare så tycker jag att all form av julhets är fantastiskt överskattad. Vi brukar åka till släktens hus i södra delen av landet å fira ganska okomplicerat,det passar mig perfekt. Men i år blev det inte av,utan vi stannade istället hemma hos päronen. Lillasyster i England å systerdotter som firade med sin pappa i år va de enda som inte närvarade,annars var det fullt hus! :)
Detta ledde till att det blev en mer vardaglig jul. Var även ute på juldagen,det var i princip hur kul som helst! Träffade en hel del gamla kompisar å så..

Har lite problem med att planera nyårsafton. Vill egentligen ta det billigaste alternativet,men det som dykt upp hittills är följande: Göteborg (favoritkompisen från skolan bor där med sin kille. Skulle vara kul å se hur hon har det), Sälen (gammal kompis vars kompisar bor där.. Känns nog minst aktuellt), Holland (kompis pojkvän bor där. Skulle va kul å följa med henne ner), Österrike (kompisar som säsongsarbetar. Lär inte hända,åker ner senare i vinter istället).. Hade helst sett att något dyker upp mer i närheten.. Inget av dom här alternativen passar in på budgeten.. Har du något förslag så säg till ;)

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Matts

Jag vill utmana dig i nått spel nån gång, sedan se hur det går. Hur mycket bråk å tjaffs det hade blivet. :)

2005-12-26 @ 22:42:14
Postat av: Stefan J

Är väl helt naturligt att en elitidrottare är en rejäl vinnarskalle.

2005-12-27 @ 15:49:37
Postat av: baecklund

Exakt,säg det till min familj :P dessutom e det konstigt att dom inte uppmärksammat det förut..det är inte som att jag e mer så nu än förut!=)

Postat av: Annso

Verkligen märkligt om de inte upptäckt det förrut. :) Försökte övertyga mina päron att spela nåt igår men pappa vägrade. Sen om det beror på att han eller jag eller vi båda är dåliga förlorare...det låter jag vara osagt. ;)

2005-12-27 @ 16:02:42
Postat av: Anna

Du behöver inte åka nånstans för att fira nyår heller.
Samla ihop ett gäng däruppe i Tomteland, gå ut dit man nu går, sup lagom, samla gruppen och gå hem, blanda strawberry daiquiris och spela klädpoker ;)

2005-12-27 @ 22:53:39
URL: http://jolish.blogspot.com
Postat av: Anders Andersson

Är inte Baecklund hemma i Uppsalatrakten Anna?
God fortsättning på julfirandet och snart nyårsfirandet alla :)

2005-12-28 @ 00:04:59
Postat av: Anna

Haha, jaha.. Jaja, man kan väl dricka daiquiris och spela klädpoker ändå va? *S*

2005-12-28 @ 18:49:57
Postat av: baecklund

Haha,Tomteland va nytt för mej :P har hört många smeknamn men inte just det (känns väl egentligen som Finland?). Hamnar i Göteborg på nyår iaf :)

2005-12-28 @ 22:31:56
URL: http://baecklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback